Archive for maart 6th, 2012

maart 6, 2012

MUSIC: 2 GB iPod

Mijn iPod noem ik altijd prehistorisch, hij komt namelijk uit 2005. Een nadeel van mijn iPod is dat er maar 2GB muziek op past, daarom kies ik eens in de zoveel tijd 2GB (of om precies te zijn 1,82GB) muziek uit. Meestal doe ik dit vlak voor een vakantie. Hieronder de muziek die ik op mijn iPod had staan voor de wintersportvakantie!

De Arctic Monkeys! Een band die heel veel mensen waarschijnlijk wel kennen van hun nummer ‘I Bet That You Look Good On The Dancefloor’, maar die ook nog heel veel meer goede nummers hebben. Veel nummers met leuke namen, zoals: ‘Brianstorm’ (nee geen Brainstorm!), ‘Don’t Sit Down Cause I’ve Moved Your Chair’ en ‘The Hellcat Spangled Shalalala’. Het eerste nummer wat ik van hen hoorde was denk ik Cyring Lightning, wat nog steeds een van mijn favoriete nummers van hen is.

Ik heb All Time Low gezien op Pinkpop, jammer genoeg stond ik toen alleen omdat mijn moeder zich niet zo lekker voelde op dat moment, maar toch vond ik het een leuk optreden. Ik luister All Time Low steeds minder en heb het tijdens de vakantie ook niet zo veel geluisterd. Net luisterde ik het nummer ‘Stella’ terwijl ik naar huis fietste en het is toch wel een leuke band eigenlijk!

Ik vind Chef’Special echt een hele leuke band, ze hebben hele relaxte muziek, ik krijg een beetje het gevoel van in de zomer in een park zitten met vrienden.(ook al is het nog lang geen zomer). 17 maart geven ze in Paradiso en ik heb de kaartjes van een vriendin kunnen overkopen omdat zij toch niet kon (heel erg bedankt Anna!), dus ik ga er samen met een andere vriendin heen!

Ik heb jammer genoeg maar heel weinig nummers van De Staat op mijn iPod staan. Dit omdat ik dus heel weinig plek op mijn iPod had en mijn broertje heeft het ook op zijn iPod staan, dus dan kon ik het in de vakantie ook bij hem luisteren. Om eerlijk te zijn heb ik het erg weinig geluisterd, dit is ook zo’n band die ik steeds minder luister maar die wel heel goed is. Best wel aparte muziek die moeilijk te omschrijven is, al vind ik het geen pop zoals iTunes blijkbaar wel vind, maar zeker de moeite waard om eens te luisteren!

Elbow heb ik ook gezien op Pinkpop. Leuke muziek en een goede afwisseling in mijn muzieklijst die heel veel gitaren bevat. Vooral ‘Lippy Kids’ is een aanrader.

Florence and The Machine, een band waar een vriendin van mij zo erg fan van is dat ik het ook maar ben gaan luisteren.  ‘Only If For A Night’ is een van mijn favoriete nummers.

Ik heb veel te weinig nummers van Franz Ferdinand op mijn iPod staan, dat moet ik echt even veranderen! Dit zijn dan wel meteen mijn favoriete nummers).


Wie kent ‘Boulevard Of Broken Dreams’ en ’21 Guns’ niet? Green Day is de geweldige band die deze nummers heeft gemaakt. Een ander leuk nummer van hun is ‘Good Riddance’, wat me heel erg doet denken aan mijn wintersport van 3 jaar geleden.

Ik kwam vorig jaar jammer genoeg een beetje laat op Pinkpop aan, waardoor ik De Staat mistte. Gelukkig heb ik nog wel een deel van het optreden van Lifehouse gezien en sindsdien luister ik het erg vaak, vooral hun nieuwste album: Smoke & Mirrors.

De teksten van NeverShoutNever! zijn duidelijk uitgesproken, je verstaat dus precies wat er wordt gezegd in het nummer en dat is ook wel weer leuk. Het zijn vrolijke nummers, die je misschien niet te lang achter elkaar moeten luisteren. ‘I Love You 5’ is een leuk nummer en ‘CheaterCheaterBestFriendEater’ ook, al was het alleen maar om de naam.

Palio Superspeed Donkey is een band van een paar best wel jonge jongens uit Amsterdam. Ze maken goede muziek, zeker voor hun leeftijd!


Ik was vroeger heel erg fan van Paramore, nu luister ik ze eigenlijk bijna nooit meer, maar toch heb ik het deze keer op mijn iPod gezet om soms een te kunnen luisteren.

The Red Hot Chili Peppers, een hele bekende band, wie kent ‘Californication’, ‘Under The Bridge’ en ‘Snow (Hey Oh)’. Ik vind hun muziek geweldig en ik moet ook zeker meer nummers van hen op mijn iTunes zetten.

Ik heb Scouting for Girls, net als veel andere bands in dit lijstje, live gezien op Pinkpop. Het is meer doorsnee popmuziek dan wat ik meestal luister, maar dat is ook weleens leuk als afwisseling.

Ik hou van The Kooks, het is best wel lang (een van) mijn favoriete band(s) en in november ben ik naar een concert geweest. Het was geweldig en ik wil ze zo snel mogelijk nog een keer live zien. Dit is nog niet eens alle muziek van The Kooks op mijn iPod, maar het pastte er bijna niet op. Aanraders heb ik niet speciaal, want ik vind alle nummers eigenlijk wel leuk. Zijn hier nog meer The Kooks fans? 😀

Ik had al vaker van The Wombats gehoord, maar ik ben het past sinds een paar weken aan het luisteren en ik vind het echt een hele leuke band. Mijn favoriete nummers zijn ‘Tokyo’, ‘Jump Into The Fog’, ‘Let’s Dance To Joy Division’ en ‘Walking Disasters’. Dat zijn eigenlijk bijna alle nummers van het lijstje hierboven, ik ben heel slecht in het kiezen tussen nummers.

30 Seconds To Mars is ook een band die ik op Pinkpop heb gezien, een heel goed optreden en ze maken hele goede muziek!

Ik schreef al eens eerder over het nummer ‘Numb’ van Marina & The Diamonds en dat is nog steeds mijn favoriete nummer van haar, ‘I Am Not A Robot’ is ook erg leuk. Marina & The Diamonds maakt best wel aparte muziek and haar stem is ook heel mooi. Het is trouwens geen band, maar een zangeres. Volgens wikipedia is Marina is haar voornaam en de toevoeging ‘Diamonds’ komt van haar achternaam ‘Diamandis’.

Hier nog een lijst met de rest van de muziek op mijn iPod, veel verschillende artiesten waarvan ik maar 1 of 2 nummers op mijn iPod heb staan. Tom Felton (die Draco Malfoy speelt in Harry Potter) maakt ook muziek en staat erop. Verder Chameleon Circuit, waar ik al eens over vertelde en Balthazar met ‘Fifteen Floors’ wat een geweldig nummer is!

Dat was het enorme artikel over de muziek op mijn ‘antieke’ iPod. Als je nog leuke muziek weet dan moet je het maar laten horen, want ik vind het altijd leuk om nieuwe muziek te ontdekken! Hier nog een foto van mijn iPod, gemaakt met mijn filmcamera omdat ik nog steeds het snoertje van de goede camera kwijt ben. ): Dus sorry voor de slechte kwaliteit!